A ŠKODA AUTO A KONSZERN EGYETLEN OLYAN GYÁRTÓSORÁT HOZZA LÉTRE, AMELYEN EGYARÁNT KÉSZÜLNEK MEB (MODULÁRIS ELEKTROMOS PLATFORM) ÉS MQB (MODULÁRIS KERESZTMOTOROS PLATFORM) ALAPRA ÉPÜLŐ JÁRMŰVEK
A ŠKODA AUTO lezárta a tavaly nyár óta folyamatban lévő egyeztetéseket a Mladá Boleslav-i fő üzemében létesítendő gyártósorról, amely a MEB platformra épülő modellek gyártását célozza meg. Ez a feladat magába foglalja az épületet érintő strukturális átalakításokat illetve a szállítási technológiára és a végső összeszerelő sorra kiterjedő módosításokat. A beruházás értéke eléri a 32 millió eurót. Ez a Volkswagen Csoport egyetlen olyan gyártósora, ahol a MEB (moduláris elektromos platform) és MQB (moduláris keresztmotoros platform) alapra épülő járművek egymás mellett készülhetnek. Ez azt jelenti, hogy a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV, az OCTAVIA és a kompakt SUV kategóriában szereplő KAROQ modellek ugyanazon a gyártósoron készülnek a Mladá Boleslav-i üzemben.
Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja hangsúlyozta: "A ŠKODA ENYAQ iV gyártósorának átalakítása a Mladá Boleslav-i üzemben az ütemtervnek megfelelően készült el és lehetővé teszi számunkra, hogy a MEB illetve MQB platformra épülő járműveink párhuzamosan készülhessenek. Ez egyedülálló koncepció az egész konszernen belül. Így lehetővé válik, hogy fő üzemünkben naponta 250 és 350 közötti darabot gyártsunk ENYAQ iV modellünkből, a legteljesebb rugalmasság mellett. Ez azt jelenti, hogy az aktuális piaci igényre késedelem nélkül tudunk reagálni, biztosítva, hogy a gyártósor mindvégig teljes kihasználással fusson. Modellkínálatunk új zászlóshajójának gyártása még az idei évben megkezdődik."
A ŠKODA első, MEB moduláris elektromos platformra épülő modelljének gyártási előkészületei tavaly nyáron kezdődtek. Azóta például az épület egyes strukturális elemeit illetve az alkatrészek szállításának technológiáját illetően történtek módosítások, amelyek a tisztán elektromos járművek és összeszerelt alkatrészeik súlyának kezelését célozták meg. Ezen kívül - az átalakításnak köszönhetően - a végső összeszerelést végző sor automatizálása is megtörtént és mostantól része a nagyfeszültségű akkumulátor is. A ŠKODA AUTO a nehéz akkumulátor csomagok mozgatásához segédrobotokat is telepített. A cseh autógyártó egy nagyobb munkaállomást is felállított a head-up kijelzők installációjához.
A ŠKODA AUTO kiemelten koncentrált a gyártósor átalakítása során a biztonsági tényezőkre, különösképpen az akkumulátor kezelése kapcsán. A vállalat például átfogó tűzvédelmi intézkedéseket hozott és hőképalkotó kamerákat telepített. Ezek folyamatosan figyelik a gyárcsarnok hőmérsékletét és bármilyen rendellenes érték esetén azonnal riasztanak. A mindenre kiterjedő átalakítási munka mellett a gyártósor a továbbiakban is használható más típusú hajtáslánccal üzemelő modellek gyártására. Így a jövőben az ENYAQ iV, az OCTAVIA és a KAROQ modellek maximális rugalmasság mellett készülhetnek egyazon gyártósoron. Ezzel Európában az ENYAQ iV lesz az egyetlen olyan, MEB platformra épülő jármű a Volkswagen Csoport kínálatában, amely Németországon kívül készül.
A ŠKODA AUTO következetesen folytatja modellkínálatának elektrifikációját
A ŠKODA AUTO Prágában leplezte le az ENYAQ modellt, ezzel is óriási lépést téve elektromobilitási stratégiájának megvalósítása felé. Az új SUV a márka első tisztán elektromos modellje, amelyet teljesen az alapoktól terveztek. A tisztán elektromos ŠKODA CITIGOe iV 2019. év vége óta készül Szlovákiában, a pozsonyi üzem gyártósorán. Ezen kívül a cseh autógyártó Kvasiny-i üzemében készül a SUPERB iV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell. És nem csupán a ŠKODA az egyetlen olyan vállalat, aki a márka központi üzemében, Mladá Boleslav-ban készülő nagyfeszültségű akkumulátorokat használja. Ezek ugyanis helyet kapnak olyan, részben elektromos erőátvitellel rendelkező, MQB platformra épült modellekben is, amelyeket a konszern többi márkája gyárt. A ŠKODA AUTO különös figyelmet fordít arra, hogy átfogó és célzott módon készítse fel munkatársait és gyakornokait illetve a beszállítók dolgozóit az elektromobilitás által támasztott igényekre. Napjainkig közel 20 000 dolgozó végezte el sikeresen a vállalat speciális képzési programjait.